دانلود کتاب آموزش زبان برنامه نویسی پایتون python

نام کتاب :  آموزش زبان برنامه نویسی پایتون python

نویسنده : سجاد رضایی

زبان کتاب :  فارسی

تعداد صفحه :  ۳۹

قالب کتاب : PDF

حجم فایل : ۱٫۴ Mb



دانلود



توضیحات :  پیتون یا پایتون یک زبان برنامه‌نویسی عام منظوره، سطح بالا، شیءگرا و تفسیری است که توسط گیدو ون روسوم (Guido van Rossum) در سال ۱۹۹۱ طراحی شد. فلسفه ایجاد آن به دو هدف اصلی خوانایی بالای برنامه‌های نوشته شده و حاصل دهی با بازدهی بالای کارهای برنامه‌ نویس برمی‌گردد. کلمات کلیدی و اصلی این زبان به صورت حداقلی تهیه شده اند و در مقابل کتابخانه‌هایی که در اختیار کاربر است بسیار وسیع هستند. یک کار غیر معمول که در طراحی این زبان انجام گرفته استفاده از فاصله و جلوبردن متن برنامه برای مشخص کردن بلوک های مختلف کد است. پایتون مدل های مختلف برنامه نویسی (از جمله شیء گرا و برنامه نویسی دستوری و تابع محور) را پشتیبانی می‌کند و برای مشخص کردن نوع متغییر ها از یک سامانهٔ پویا استفاده می‌کند. این زبان از زبان های برنامه نویسی تفسیری بوده و به صورت کامل یک زبان شی‌گرا است که در ویژگی‌ها با زبانهای تفسیری پرل، روبی، اسکیم، اسمال‌تاک و تی‌سی‌ال مشابهت دارد و از مدیریت خودکار حافظه استفاده می‌کند. پایتون پروژه‌ای بازمتن توسعه یافته است و توسط بنیاد نرم‌افزار پایتون مدیریت می‌گردد. نسخهٔ کنونی (مارس ۲۰۰۸) این زبان ۲.۶ است.همچنین نسخهٔ آزمایشی ۳.۰ نیز موجود است



دانلود کتاب PDF آموزش HTML

tarahi web

نام کتاب:  آموزش HTML

زبان کتاب: فارسی

تعداد صفحه:  ۶۹

قالب کتاب: PDF


دانلود



توضیحات : HTML  ابتدایی ترین و پایه ترین زبان تحت وبه است و لازمه قبل از یاد گرفتن هر زبون برنامه نویسی تحت وب حتما با این زبان آشنا باشید .اچ تی ام ال اولین بار در سال ۱۹۸۰ توسط ” تیم برنر لی”  که در کمپانی سیرن کار می کرد برای اشتراک گذاری فایل های متنی استفادهشد و در سال ۱۹۹۱ برای اولین بار این زبان
به صورت عمومی عرضه شد ، که کلا دارای ۲۲ کد اصلی بود
 HTML مخفف کلمه“HyperText Markup Language”  است که یه جورایی به فارسی می شه زبان فوق متنی. شما به سادگی می تونید کد های اچ تی ام ال سایت های مختف رو ببینید برایاین منظور کافی با مرورگر خود ( برای مثال در اینترنت اکسپلورر ) یک صفحه وب رو باز کنید و از منو View گزینه Source رو انتخاب کنید تا کدهایی که صفحه شما رو ساختن رو مشاهده کنید تو نگاه اول خیلی وحشتناک به نظر می رسه ولی واقعا به این ترسناکی نیست! برای نوشتن کدهای اچ تی ام ال شما نیاز به یک ویرایشگر متنی دارید ، که دمدست ترین ویرایشگر تو سیستم تمام کاربران ویندوز کار نوت پده ! شما میتونید کدهاتون رو اونجا وارد کنید و موقع ذخیره فایل رو با فورمت HTMl یا HTML ذخیره کنید .




دانلود کتاب آشنایی با زبان علامتگذاری XML

نام کتاب :  آشنایی با زبان علامتگذاری XML

نویسنده : امیر مرادآبادی

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه :  ۲۲

قالب کتاب : PDF



دانلود



توضیحات :  ایجاد فناوری XML یا زبان نشانه‌گذاری امتدادپذیر را باید بدون تردید یکی از بزرگترین و اساسی‌ترین گام‌هایی به حساب آورد که در مسیر حل مشکل مقیاس‌پذیری در اینترنت مدرن برداشته شده است. پس از ایجاد XML توسط کنسرسیوم وب جهان‌شمول در سال ۱۹۹۶ دست‌اندرکاران بسیاری از پروژه‌های محاسبات گسترده به آن روی آورده‌اند. به عنوان نمونه، تقریباً تمامی فناوری‌های خدمات وب، گرافیک برداری مقیاس‌پذیری، RDF و بسیاری از موارد دیگر تنها با XML انجام‌پذیر است. بر خلاف سندهای HTML و XHTML که در آنها از عناصر و بر چسب‌های از پیش تعبیه‌یافته استفاده می‌کنیم، در سندهای XML تمامی بر چسب‌ها را خود نامگذاری و انتخاب می‌کنیم. اگر چه برچسب‌های متعددی می‌تواند در هر سند موجود باشد، فقط یکی از آنها نقش ریشه و در خود گیرنده سایر برچسب‌ها را بر عهده دارد.




دانلود کتاب PDF برنامه نویسی برای سیستم عامل سیمبین


نام کتاب :  برنامه نویسی برای سیستم عامل سیمبین

نویسنده :  آندریاس جاکل

مترجم :موسی مرادی

زبان کتاب :  فارسی

تعداد صفحه :  ۴۰

قالب کتاب : PDF



دانلود



توضیحات :  سیمبیان یک سیستم عامل کوچک برای دستگاه های موبایل و کامپیوتر های جیبیاست . امروزه اکثر گوشی های جدید شرکت هایی مانند نوکیا و زیمنس از اینسیستم عامل در گوشی های خود استفاده میکنند . این سیستم عامل با زبان C++ نوشته شده است و بهمین دلیل برنامه هایی که شما تحت آن مینویسید اگر با C++ باشند بهترین کارایی را خواهند داشت . چون از زبان native خود سیستم استفاده  میکنند .در این کتاب به طور اجمالی با نحوه برنامه نویسی برای سیستم عامل سیمبین آشنا میشوید.